نکاتی که قبل از خرید یک سیستم دوربین مداربسته باید بدانید

نکاتی برای خرید دوربین مداربسته

طیف گسترده انواع دوربین ها و سیستم های مدار بسته در بازار می تواند گیج کننده باشد و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سیستم به بهترین وجه برای محیط خانه یا محل کار شما مناسب است دشوار خواهد بود .

ما برخی از اصول اولیه خرید دوربین های مداربسته را شرح داده ایم تا قبل از خرید یک سیستم دوربین امنیتی، آن ها را در نظر بگیرید.

1- همیشه به دنبال ارزانی نباشید

سعی کنید در بودجه شخصی یا تجاری خود بهترین دوربین را برای سیستم مدار بسته خریداری کنید. همیشه سرمایه گذاری روی یک سیستم با کیفیت خوب و کوچک ، که به شما امکان می دهد بعداً دوربین های بیشتری اضافه کنید ، معقول تر است تا اینکه عجله کنید و یک دوربین ارزان قیمت بدون آینده نگری خریداری کنید. همیشه قیمت بالا نشانه برتری نیست ولی حتما قیمت پایین نشانه کاستی می باشد. عدم انتخاب درست کالا  می تواند منجر به پشیمانی و یا تحمیل هزینه بیشتر برای خریدار شود.

2- ضمانت را بررسی کنید

برخی از خرده فروشان کوچک ممکن است در بهترین حالت فقط ضمانت قانونی شش ماهه محصول را ارائه دهند که در در این بازه زمانی دوربین می توانید در بهترین حالت خود کار کند و دچار مشکل نشود. یک شرکت امنیتی معتبر، سیستم های مداربسته را با ضمانت حداقل یک سال به فروش می رساند.

3- از قابلیت های اصلی سیستم مطلع شوید

هنگام انتخاب سیستم های مدار بسته  باید عواملی مانند کیفیت تصویر، کیفیت ساخت، درجه زاویه دید، قابلیت های خاص سخت افزاری و نرم افزاری و حافظه را برای ذخیره داده در نظر بگیرید.

ظرفیت ذخیره سازی توسط هارد دیسک های اضافی یا دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه با ظرفیت نامحدود قابل افزایش است.

انواع دوربین مداربسته

4- نوع سیستم مدار بسته را مشخص کنید

سه نوع دوربین مدار بسته در بازار وجود دارد ، از مقرون به صرفه ترین دوربین های آنالوگ گرفته تا دوربین های آنالوگ اچ دی (AHD) و دوربین های تحت شبکه (IP) . خوشبختانه ، قیمت دوربین با پیشرفت تکنولوژی بسیار کاهش یافته است. این امر دوربین های  IP با کیفیت را وارد عرصه خانه و مشاغل کوچک و متوسط ​​کرده است.

5- چه فضایی را میخواهید با دوربین زیر نظر بگیرید

آیا می خواهید این دوربین بتواند وسیله نقلیه ای که جلو درب پارک است را ببینید یا یک عابر پیاده که در حال زنگ زدن است؟ باید بدانیم که کدام فضاها برایمان اهمیت بیشتری دارند تا بتوانیم تعداد دوربین ها را تخمین بزنیم. تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن اولین دوربین شما تا حد زیادی به توپوگرافی ملک یا محل کار شما و نیازهای امنیتی شما بستگی دارد. معمولاً دوربین اول در موقعیتی مانند نزدیکی درب جلو یا درب پارکینگ نصب می شود تا اطلاعاتی را در مورد افراد یا وسایل نقلیه ای که وارد می شوند جمع آوری کند ، و به دنبال آن دوربین های اضافی برای پوشاندن نقاط کور.

6- تمام هزینه های نصب را در نظر بگیرید

انتخاب نوع صحیح دوربین مدار بسته فقط بخشی از روند خرید است. تحقیق شما همچنین باید با در نظر گرفتن هزینه ضبط کننده ها(DVR) و لوازم جانبی مانند کابل ، فیش ، منبع تغذیه و هزینه راه اندازی باشد. مهم است که در ابتدا از کل هزینه های خرید و نصب یک دوربین سؤال کنید تا برایتان روشن گردد.

7- برای مشاوره از یک متخصص امنیتی کمک بگیرید

قبل از انتخاب دوربین مدار بسته برای خانه یا محل کار خود ، به دنبال مشاوره با یک متخصص امنیتی باشید. آنها قادر خواهند بود تا امكانات شما را ارزیابی كنند و بهترین حالت ممکن را به شما پیشنهاد دهند. با این کار تا حد زیادی تصمیم گیری و انتخاب برای شما آسان تر و صحیح تر می شود.

مشاوره رایگان با کارشناسان : 02188288388