راهنمای راه اندازی رستوران ایتالیایی

رستوران ایتالیایی
ورود به دنیای ایتالیایی ها یعنی تجربه سخاوتمندی، فراوانی و غذاهای پر ادویه که خوب و ساده درست می شوند.
 در ایتالیا غذا مورد احترام است، سوسیس سالامی و پروشوتو که به عنوان پیش عذا خورده می شوند، از قبل بسته بندی نشده اند، بلکه در مغازه اغذیه فروشی روی کاغذ روغنی برای شما آنها را می برند.
نان همانطور که از نانوایی خریده می شود، گرم گرم خورده می شود و تمام اضافات آن برای درست کردن سالادهای خوشمزه مثل پانزالا یا به عنوان خرده نان و چاشنی استفاده می شود.
تازه ترین سبزیجات فصلی و گیاههان دارویی در درست کردن سالاد استفاده می شوند که اغلب هم تازه از باغ چیده شده اند. یک سالاد گوجه و پنیر بوکونچینی، با ریحان بازلی که از گلدان های بزرگ جلوی درب پشتی کنده شده اند و گوجه های چیده شده از باغچه سبزیجات، درست می شوند.
در ایتالیا مردم عاشق پاستا هستند. بعضی از خانواده ها خودشان با آرد و تخم مرغ، پاستای تازه تهیه می کنند که زمان پخت کمتری داشته و نرم و خوشمزه است. از بین پاستا های خشک، بهترین پاستا که روی آن با کمی گرد آرد پوشانده می شود، از گندم دورام تهیه می شود که به آن سمولینا می گویند. این پاستا باید طوری پخته شود که پس از پخت هنوز کمی سفت باشد.
یکی دیگر از پر طرفدارترین غذاهای ایتالیایی انواع پیتزا با همان خمیر ترد و نازک ایتالیایی است. تهیه خمیر این پیتزا با آرد سمولینا مهارت یک سرآشپز حرفه ای ایتالیایی را می طلبد.
معماری مشهور ایتالیا و نیز طراحی زیبا و خاص رستوران های آن نیز زبانزد خاص و عام است.
یک راه انداز حرفه ای رستوران ایتالیایی باید آشنایی کامل با فرهنگ زیبای ایتالیا و همچنین روش طبخ و سرو انواع پیش غذا، غذا، دسر و نیز نوشیدنی های آنرا داشته باشد.

۳ ویژگی اصلی که باید در یک رستوران ایتالیایی به آن توجه کنید

کیفیت رستوران ایتالیایی

رابین لیچ نویسنده بزرگ انگلیسی می‌گوید “در ایتالیا مردم کار و زندگی را به غذا اضافه می‌کنند.” غذاهای ایتالیایی در دنیا به خاطر کیفیت برجسته‌ و طعم اختصاصی‌ که نه فقط زبانتان را قلقلک می‌دهند بلکه مزه‌شان در ضیر ناخودآگاه شما برای همیشه می‌ماند، مشهور هستند. اصلات غذاهای ایتالیایی در طعم نفیسی است که رستوران‌های آن در بشقاب‌های شما سرو می‌کنند پس توجه به کیفیت و طعم‌ها جزو اصلی‌ترین مورادی است که باید در رستوران‌های ایتالیایی دنبال آن باشید.
رستوران‌های ایتالیایی خوب تهران توجه زیادی به مواد اولیه به کار رفته در غذاهای خود دارند. یک رستوران ایتالیایی خوب باید در انتخاب مواد اولیه و ادویه‌جات خود دقت بالایی به خرج دهد تا بتواند مزه‌هایی ایجاد کند تا در دهان شما آب شوند.  انتخاب نوشیدنی در کنار غذاهای ایتالیایی نیز مهم است. نوشابه‌ها را که کنار بگذارید و یک نوشیدنی خوب مثل موهیتو سفارش دهید تا در کنار یک غذاهای دلچسب از نوشیدنی خود هم لذت ببرید.
غذای ایتالیایی

تنوع غذاهای ایتالیایی

از آن‌جایی که تنوع نمک زندگی است، رستوران‌های ایتالیایی تهران گام را فراتر از بقیه برداشته‌اند تا تنوعی قابل توجه را روی میز شما به نمایش بگذارند. پیتزا یکی از معمول‌ترین و البته محبوب‌ترین نوع غذاهای ایتالیایی است که در یک رستوران ایتالیایی سرو می‌شود. البته غذای ایتالیایی در پیتزا خلاصه نمی‌شود.  منو یک رستوران ایتالیایی باید شامل دسته بندی‌های مختلف باشد، سالادها، پیش غذاهای ایتالیایی، پاستا و استیک از جمله دیگر غذاهای ایتالیایی است که می‌توانید همراه با یک پیتزا سفارش دهید و غذاها را هم دیگر به اشتراک بگذارید.

محیط رستوران ایتالیایی

محیط یک رستوران ایتالیای بدون شک نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می‌کند. بسیاری از مردم در هنگام انتخاب یک رستوران اول به محیط آن نگاه می‌کنند و بعد وارد آن رستوران می‌شوند. یک رستوران ایتالیایی خوب در تهران باید به دنبال فراهم کردن یک تجربه صحیح ایتالیایی باشد. سرو پیتزا در ظروف چوبی دایره‌ای یا سرو استیک در ظروف چدنی می‌تواند جذابیت‌های خاصی با خود به همراه بیاورد.
مردم وقتی می‌خواهند کسی را به یک رستوران خوب ببرند، معمولا یک رستوران‌ ایتالیایی را انتخاب می‌کنند. هیچ چیزی بهتر از یک غذا با طعم عالی در محیط خاص و شیک برای یک قرار دو نفر مناسب‌تر نیست. یک رستوران‌‎های ایتالیایی خوب معمولا دکوراسیون داخلی کلاسیک با مبل‌های شیک و ساده دارد تا آسایش شما در هنگام میل کردن یک غذای خوشمزه فراهم کنند.