تحلیل

بهترین زمان برای آنالیز منوی رستوران شما زمانی است که کاهش فروش وجود دارد و درصد سود پایین است. اینها برخی از شاخص های روشنی هستند که ممکن است در جایی اشتباه صورت گیرد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا منوی رستوران خود را به طور موثر بهینه سازی کنید :

از بازخورد مشتریان استفاده کنید

علاوه بر بینش درونی نیز باید منابع خارجی را نیز در نظر بگیرید. بازخورد مشتری بخش مهمی از انجام تجزیه و تحلیل منوی رستوران است. راحت ترین راه برای انجام این کار، گرفتن بازخورد مشتری از طریق یک برنامه فیدبک یکپارچه است. این برنامه فیدبک یا بازخورد به نحوی طراحی شده است که پرسش هایی را برای هر مشتری بر اساس غذایی که سفارش داده می شود، ایجاد می کند. به این ترتیب مهمانان می توانند بر اساس آیتم هایی که سفارش داده اند، نظر خود را ثبت کنند.

موفقیت در گرو کار گروهی

تجزیه و تحلیل منو وظیفه تنها مدیریت رستوران یا یک شخص نیست. شما نمی توانید منو را تنها با توجه به نظرات یک شخص تغییر بدهید. شما باید با کارکنان، آشپز، مدیر و … مشورت کنید تا روند اخیر منو را آنالیز کنید. هر فردی می تواند چیزی منحصر به فردی برای کمک به رفتار مشتری داشته باشد. و این به شما کمک می کند تا آیتم های غذایی جدید را اضافه کرده یا مواردی که محبوب نمی باشند را حذف کرد.

آنالیز منوی رستوران یک کار ساده نیست و ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. در نتیجه داشتن نظرات متفاوت بدون شک به شما کمک می کند که کدام آیتم های غذایی می توانند برای شما در آینده سودمند تر باشد. آنالیز منوی رستوران عملی است که حداقل می بایست 4 مرتبه در سال صورت بگیرد. این آنالیزها کمک می کند که شما کیفیت منوی خود را ثابت نگه دارد.

بعد از اینکه منو را آنالیز کردید، باید اقدام های لازم را انجام دهید. شما بعد از آنالیز خود باید مشخص کنید که همه تغییرات در منوی فعلی شما اعمال شوند. اطلاعاتی که در بالا در مورد آنها صحبت شده، همواره با برخی تحقیقات به شما کمک خواهند کرد تا فرآیند آنالیز منوی خود را به بهترین نحو انجام دهید.

رقبای خود را بررسی کنید

برای شما ضروری است که رقبای خود را بررسی کنید. چون این کار به شما کمک می کند تا هزینه صحیح و رونده ی بازار برای همان غذاها را تعیین کنید. همچنین به شما کمک می کند قیمت رقابتی را تنظیم کنید چون اگر غذای شما گران قیمت باشد ممکن است غذا خوردن در رستوران های رقیبتان را ترجیح بدهند. و اگر قیمت ها پایین باشند شما ممکن است به دلیل بازگشت کم سرمایه با ضرر رو به رو شوید.

آیا رقبای شما بر ارائه غذای خوب با قیمت پایین تمرکز دارند، اما هزینه ها را از نظر ارائه و خدمات کاهش می دهند؟ آیا آنها همان بشقاب را با همان قیمت می فروشند اما مقدار غذا را کمتر می دهند؟

این سوالات به شما کمک خواهند کرد که نه تنها استراتژی منوی رقبای خود را آنالیز کنید، بلکه به شما دیدی نسبت به آنچه که مشتریان ترجیح می دهند، می دهد. تمام این عوامل به شما کمک می کند که نرخ های فعلی خود را اصلاح کنید و به شما کمک می کند که قیمت دقیق تری را برای غذاهای خود تنظیم کنید.

نسبت به پدیده ها و گرایش ها به روز باشید

یک منوی خوب قطعا یک برداشت و حس خوب اولیه را ارائه خواهد داد. بنابراین بسیار مهم است که بر اساس زمان های مختلف آن را تغییر دهید. به آخرین گرایش ها در بازار نگاه کنید، نوآوری ها را معرفی کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

تغییر منو غذا تنها در مورد تغییر موارد غذایی و قیمت های ذکر شده نیست. بلکه همراه با این، شما می بایست ظاهر منو را نیز تغییر بدهید.

منوی رستوران باید مکمل موضوع رستوران شما باشد. اگر شما یک رستوران خوب همراه با منوی جالب دارید، بسیار مهم است اما اگر رستوران کوچکتری دارید می توانید با استفاده از منو دیجیتالی به مشتریانتان کمک کنید تا سریعتر سفارش بدهند.

اگر به تازگی طراحی داخلی رستوران خود را تغییر داده اید، ظاهر طرح منو خود را نیز بهبود ببخشید. اگر غذاهای رستوران مطابق با طراحی داخل رستوران باشند، افراد بیشتر تمایل دارند که از آنها سفارش بدهند. این روش ها به شما کمک می کند تا با روانشناسی مشتری بازی کنید که در نهایت به معنی سود بیشتر برای کسب و کار رستوران شما می باشد.

سودآوری منوی خود را بررسی کنید

سود آن چیزی است که رستوران شما را در حالت حرکت نگه می دارد. از این رو، پیگیری فروش هریک از موارد منو ضروری است. در هنگام تجزیه و تحلیل منو، آیتم هایی که خوب عمل می کنند را شناسایی کنید و سودآورترین ها را انتخاب کنید. محبوبترین مورد شما ممکن است سود بالایی نداشته باشد. حفظ تعادل بین چیزی که صرف آماده سازی یک مورد غذایی می کنید و اینکه چقدر از آن درآمد دارید، حیاتی است. حتی اگر یک مورد دارای سود بالا باشد، اما در میان مشتریان محبوب نباشد، باید موقعیت آن را در منوی غذا مورد بازبینی قرار بدهید. شما می توانید آن را به گونه ای انجام دهید که توجه مشتریان را جلب کند و آن را بیشتر سفارش دهند، یا آن را به طور  کامل از منوی غذا حذف کنید.

گزارش هزینه غذا به شما در تجزیه و تحلیل سودآوری هریک از موارد منو کمک خواهد کرد. هزینه ی مواد خام برای تهیه یک بشقاب را در نظر بگیرید و همچنین چقدر آن را می فروشید را نیز مد نظر داشته باشید.

یک سیستم نرم افزار رستوران پیشرفته می تواند به شما دیدگاه دقیقی در رابطه با بیشترین و کمترین میزان فروش بدهد، که به شما کمک می کند بررسی کنید که آیتم های منو شما در چه وضعیتی هستند.

خلاصه :

منوی رستوران مسئول تاثیرگذاری اولیه بر روی مهمان است. یک منو چیزی است که اطلاعات زیادی درباره رستوران و تخصص آن می گوید، و نقش قابل توجهی در سودآوری رستوران شما بازی می کند. از این روانجام یک آنالیز منوی رستوران جامع برای موفقیت رستوران شما ضروری است