انواع واحدهای پذیرایی | بخش سوم

کافی شاپ

7.کافی شاپ  Coffee Shop

کافی شاپ همانطور که از نامش پیداست در گذشته محلی برای تهیه و سرو انواع قهوه بوده ولی امروزه تبدیل به مکانی جهت آماده سازی و تهیه انواع نوشیدنی های سرد و گرم غیر الکلی و همچنین انواع شیرینی، شکلات، کیک و در برخی موارد اسنک، سالاد و اغذیه سبک شده است.

لازم به ذکر است این روزها در هتل و کافی شاپ ها علاوه بر خدمات ذکر شده در بالا محل سرو صبحانه نیز هستند.

یکی از ویزگی های بارز کافی شاپ ها در هتل های بزرگ و مجلل ساعت کاری آن ها می باشد که به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مهمانان هستند، مخصوصا مهمانانی که نیاز به پذیرایی خارج از ساعت کاری رستوران دارند.

این واحد ها معمولا دارای آشپزخانه ی مجزا از آشپزخانه ی اصلی در هتل بوده و معمولا میز و صندلی ها از جنس چوب مرغوب انتخاب میشوند و روی میز به جای پارچه، رومیزی از صفحات  کاغذی با تصاویر زیبا و تبلیغاتی در مورد خدمات هتل به نام (Under Plate)   استفاده میشود.

در دکوراسیون و رنگ بندی کافی شاپ ها از ترکیب رنگ ها و هارمونی شاد و زنده با نورپردازی نیمه روشن استفاده میکنند.

تی لانج

8.تی لانژ Tealounge

محلی با آرامش در قسمتی از لابی هتل که جهت استراحت و همچنین ملاقات های کوتاه مدت مهمان است .

در این مکان به جای استفاده از میز و صندلی، از مبلمان و کاناپه های راحت و میزهای کوتاه استفاده شده و هیچ گونه سرویسی به جز زیر سیگاری و گلدان و در برخی موارد مجله یا روزنامه روی میز قرار نمی گیرد.

تی لانج همانطور که از نامش پیداست در گذشته محل سرو انواع چای و کیک و شیرینی های سبک بوده که در کانتر ویزه این مکان آماده و سرو میشده اما امروزه متاسفانه به دلایل مختلف رعایت این اصول به دست فراموشی سپرده شده تا جایی که در هتل های بزرگ و لوکس با درجه بندی بالا هم دیده نمی شود.

اگر در هتلی به طور اتفاقی با این واحد برخورد کنیم شاهد منوی ویژه ای خواهیم بود که هیچ دخلی با تی لانج ندارد و در اکثر اوقات اساتید نسل جدید حتی از تلفظ نام صحیح آن عاجزند.

اسنک بار

9.اسنک بار Snack bar

واحد هایی هستند که امروزه در سطح شهر زیاد به چشم می خورند و عمدتا غذاهایی با حجم کم و به شکل فست فود به مشتری ارائه می دهند.

ساعت کاری این واحد ها معمولا در اوج شلوغی و در مکان های پر رفت و آمد شهر بوده که مردم بتوانند از محصولات غذایی آن ها به شکل نیم چاشت و میان وعده استفاده کنند.

حسن اسنک بارها در قیاس با سایر واحدها سرعت بالای ارائه خدمات به مراجعین می باشد.