عامل موفقیت کسب و کارهای کوچک

موفقیت در کار

زمانی که یک کسب و کار کوچک راه اندازی می کنید همه جوانب و چالش ها را در نظر بگیرید. اگر کسب و کارتان برای ماه های خاصی طراحی شده  باید برای ماه های کم فروش خود برنامه داشته باشید. برای مثال اگر صاحب یک بستنی فروشی هستید باید لحاظ کنید که در ماه های سرد سال، وضعیت فروش چگونه خواهد شد. این نوع کسب و کار برای ماه های گرم سال بسیار مطلوب است ولی آیا در سایر فصل ها هم می تواند پاسخگوی هزینه های شما باشد. نکته دیگر این است که آیا شما برای ماه های پرفروش خود به اندازه ی کافی محصول آماده دارید. بهترین برنامه ریزی این است که ماه های پر درآمد بتواند ماه های کم درآمد را پوشش دهد.
هر چه کسب و کار بزرگتر شود، پیچیدگی های بیشتری خواهد داشت. یکی از مواردی که میتواند یک تجارت کوچک را نابود کند، نداشتن برنامه ی مالی درست است. درست خرید کردن و قیمت گذاری صحیح و داشتن گزارشات دوره ای از وضعیت فروش، می تواند کمک حالتان، برای یک برنامه ریزی درست باشد..
داشتن پرسنل موثر برای یک کسب و کارمهم است، ولی تکیه ی صد در صد ممکن ی آن، است فعالیت شما را دچار مشکل کند. به طور مثال اگر یکی از این کارمندان شما دچار بیماری شود یا تصمیم بگیرد از شما جدا شود کسب و کار شما دچار چه چالش هایی خواهد شد؟
اگر بدون تصور قبلی، تجارتتان به سرعت رشد کرد باید چه کنید؟آیا توانایی ارائه خدمات را دارید؟ آیا پرسنل، در حد لازم آموزش دیده اند؟ آیا توانایی مالی برای توسعه فعالیت خود را دارید؟
اگر به هر دلیلی یکی از مواد اولیه اصلی شما کمیاب شد چه پیش بینی کرده اید؟ با حجم بالای مشتریان خود چگونه توانایی پاسخگویی خواهید داشت؟
با وجود فضای مجازی نظرات مشتریان به سرعت منتشر می شود، آیا برنامه ای برای مشتریان ناراضی دارید؟
اگر در ماه مبارک رمضان امکان فروش در طول روز را نداشتید، چگونه در پایان ماه، هزینه های خود را تامین می کنید؟
برنامه ریزی شما باید به طور مداوم بروز رسانی شود. مرتبا ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید تا روز به روز به تعداد مشتریان وفادارتان افزوده شود.

 داشتن یک نرم افزار رستورانی خوب در این راه میتواند موثر باشد.از طریق گزارشات مدیریتی می توانید میزان فروشتان را در زمان های مختلف رصد کنید و بر اساس آن برنامه ی فروش طراحی کنید.

محله های اطراف خود را رصد کنید و از طریق گزارشات محله ای برای محدوده های کم فروش خود برنامه ی تبلیغات در نظر بگیرید.
تکنولوژی می تواند به شما در مدیریت کسب و کارتان کمک کند.
هزینه های خود را به صورت گزارشات مدون جمع آوری کنید و میزان خرید و فروش خود را متعادل کنید.برای مشتریان وفادار خود برنامه ریزی داشته باشید. می توانید در مناسبت های مختلف تخفیف در نظر بگیرید.چالش ها و مسایل کارکنانتان را به حداقل برسانید و …